Tuning podvozku je jedním z nejefektivnějších a nejoblíbenějších způsobů optimalizace auta. Díky tuningu podvozku zlepšíte ovladatelnost, pohyblivost a stabilitu auta. Pro tyto úpravy používáme komponenty od firmem Eibach, H&R, KW, Bilstein, soustředíme se na výměny pružin (snížení světlé výšky), výměny tlumičů a stabilizátorů.
V současnosti existuje celá řada variant tuningu podvozku auta. Nejoblíbenějšími z nich jsou:
Proč se doporučuje namontovat na podvozek tlumiče s vylepšenými charakteristikami?
Ve srovnání s běžnými tlumiči tuningový tlumič je stabilnější, některé modely navíc umožňují upravovat parametry odpružení a stlačení tlumiče pro individuálnější nastavení podvozku, díky čemuž je přilnavost kol k povrchu vozovky stabilnější, auto se méně houpá, eliminuje se velký náklon vozidla při průjezdu zatáčkou a houpaní karoserie při jízdě ve vysoké rychlosti.
Montáž tuningových nebo sportovních tlumičů zajistí zlepšení ovladatelnosti vozidla. Auto se pak chová v zatáčkách předvídatelně, snaze a bezpečněji zvládá komplikované úseky.
Řidič tak získává dodatečnou jistotu a lepší kontrolu nad vozidlem
Tento druh tuningu umožňuje regulovat světlost podvozku. Toto řešení díky snížení vzdušného odporu, snížení těžiště, zmenšení náklonu karoserie zlepšuje nejen vzhled vozidla, ale i jeho dynamiku a stabilitu.
Některé varianty navíc umožňují měnit chování auta díky pružinám s progresivní tuhostí nebo pružinám s odlišnou tuhostí, které fungují ve vlastních rozmezích zátěže. Zvláštností těchto pružin je to, že na každé vzpěře je umístěná dvojitá pružina, z nichž jedna se vyznačuje vysokou tuhostí a druhá je naopak jemnější.
Vzpěra se dvěma pružinami je vhodná pro jakýkoliv typ vozovky. Tuhá pružina zmenšuje náklony karosérie, zatímco jemná pružina zmenšuje houpání vyvolané menšími nerovnostmi vozovky.
Tento druh tuningu je nejefektivnější v kombinaci s tlumiči umožňujícími regulaci tuhosti a předpětí pružin. Navíc při montáži pružin s vylepšenými charakteristikami se doporučuje namontovat efektivnější stabilizační týče.
Montáž tuningových stabilizátorů příčné stability má za cíl omezit náklony karoserie v zatáčkách a zlepšit ovladatelnost auta. Po montáži vylepšeného stabilizátoru je patrné snížení náklonů karoserie při průjezdu ostrou zatáčkou ve srovnání s běžným stabilizátorem.
Některá auta v tovární verzi mají namontovaný stabilizátor pouze na jedné nápravě, a proto, chcete-li, aby zadní náprava byla tužší, aby se eliminoval náklon auta a zlepšila se přilnavost, doporučujeme namontovat stabilizátor také na zadní nápravu. Úlohou tohoto stabilizátoru je rovnoměrné rozvržení zátěže mezi levým a pravým tlumičem při průjezdu zatáčkou nebo při jízdě po hrbolaté cestě. Má to za následek zlepšení ovladatelnosti a stability auta.
Mnoho aut má horší tuhost karoserie. V těchto případech je nejlepším řešením montáž mezi horní uložení tlumičů rozpěrné tyče. Po montáži rozpěrná tyč sjednotí náboje kola, což povede ke zvýšení celkové tuhosti a zamezí kroucení karoserie.
Samotná montáž netrvá dlouho. Pro zvýšení tuhosti se mezi horní uložení tlumičů na přední nápravě namontuje rozpěrná tyč. Správná montáž zaručí ochranu karoserie před deformací během jízdy po hrbolaté cestě, zajistí ovladatelnost auta a jeho celkovou stabilitu.
Díky montáži distanční rozšiřovací podložky dochází ke změně ET, tj. zálisu kola, což vede k rozšíření jízdní stopy a zvýšení stability auta.
Jsou také případy, kdy se musí zajistit, aby se disk kola nedotýkal prvků brzdového systému, podvozku, řídicí jednotky nebo karosérie.
V dalších případech jsou rozšiřovací podložky potřeba pro změnu DIA, tj. průměru středového otvoru, LZ, tj. počtu upevňovacích šroubů, nebo PZD, tj. průměru kružnice upevňovacích šroubů, jsou-li použity kolové disky, jejichž velikost není pro daný vůz standardní.
Napište nám, co Vás zajímá. Rádi vám poskytneme více informací.